Sunday Jul 14, 2019
Hogyan hiper, és hogyan nem a "hiperkegyelem"? (Juhász István)
A Római levél 7. része annak a Pál apostolnak az önvallomása, aki a levél megírásakor már legalább 20 éve hívő. Mégis, azok a saját belső emberéről megfogalmazott állítások, amelyekkel ebben a részben kitárulkozik, annyira megdöbbentőek, hogy a hívők nagyobbik része nem tud mit kezdeni tartalmukkal. "Ó, én nyomorult ember! Ki szabadít meg engem e halálnak testéből?..." teszi föl a kérdést az apostol. Ezen a ponton különösen fontossá válnak a részletek: Pál nem azért kiállt fel hogy kicsoda szabadít meg a bűntől – mert ő jól tudja attól már szabad – hanem, hogy kicsoda szabadít meg a halálnak testétől!
Mi hajlamosak vagyunk a bűnről és a kegyelemről – mind egyszeri eseményről – csak a megtérés kapcsán megemlékezni, pedig Isten válasza – és ezt közvetíti Pál – az, hogy a kegyelem nem egyszeri kérdés. Most is ugyanaz a Jézus Krisztusban neked adott kegyelem tart meg téged, ami megmentett a bűn törvényétől. Juhász István a Római levél 5. részének záró mondataival folytatta a márciusban elkezdett gondolatsort: "A törvény pedig bejött, hogy a bűn megnövekedjék. De ahol megnövekedett a bűn, ott bővebben áradt a kegyelem,hogy amint uralkodott a bűn a halál által, úgy uralkodjék a kegyelem is az igazság által az örök életre a mi Urunk Jézus Krisztus által." Ez Isten hozzáállása! De vajon értjük???
Comments (0)
To leave or reply to comments, please download free Podbean or
No Comments
To leave or reply to comments,
please download free Podbean App.